RTÜK “şiddeti teşvik edici haberler” gerekçesiyle TGRT Haber’e idari para cezası verdi

Radyo ve Televizyon Üst Şurası (RTÜK), şiddeti teşvik edici yahut kanıksatıcı, kaygı uyandırıcı ögelerin kullanıldığı birtakım haberlerin olduğu gerekçesiyle TGRT Haber’e idari para cezası verilmesini kararlaştırdı.

RTÜK’ten yapılan açıklamaya nazaran, üst heyet toplantısında, haber bültenlerindeki şiddet imgeleri görüşüldü.

Toplantıda, haberlerde yer alan şiddet ve istismar manzaralarının rahatsız edici boyutlara ulaşması nedeniyle haber programlarına yönelik kontrol faaliyetlerinin artırılması kararı alındı.

TGRT Haber’in “Gündem Özel” programının 5 günlük yayınını inceleyen RTÜK, şiddeti teşvik edici yahut kanıksatıcı, dehşet uyandırıcı ögelerin ağır kullanıldığı kimi haberler tespit etti. Bunun üzerine TGRT Haber’e idari para cezası yaptırımı uygulandı.

Üst Heyet, bu bahiste kurulan özel grubun raporlamaları sonucunda, ana haberlerde şiddet imgelerine yer veren kuruluşlara ağır yaptırımlar uygulayacak.

Metro FM’in “Aragaz” programına ait izleme uzmanı raporunu da ele alan RTÜK, “biplenmeden” yayınlanan argo ve küfür sözleri nedeniyle yayıncı kuruluşa idari para cezası verdi.

FM TV’nin “Sosyal Alem” isimli programında, Murat Bayaral’ın kullandığı tabirlerin tenkit sonları ötesinde küçük düşürücü, aşağılayıcı ve iftira niteliğinde olduğuna kanaat getiren Üst Heyet, FM TV’ye de idari para cezası müeyyidesi uyguladı.

Müsaadesiz internet yayınları da ele alındı

RTÜK, internet ortamından yayın lisansı almadan yayın yapan 17 farklı kuruluşun URL’sini tespit ederek, ilgili yayıncılara 72 sat mühlet verdi.

Bu alanda yayın faaliyeti yürüten kuruluşların maddede belirtilen müddette lisans başvurusu yapmamaları halinde haklarında erişim pürüzü süreci başlatılacak.

 

İlginizi Çekebilir;  Khontkar Yeni Albümü 14 Şubatta!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.