RTÜK’ten Ecen Üner, Didem Arslan Yılmaz ve Fulya Öztürk’ün programlarına ceza

Radyo ve Televizyon Üst Heyetinin (RTÜK), 6112 sayılı Kanun’da yer alan yayıncılık prensiplerini ihlal eden televizyon programlarını yayınlayan kanallara, çeşitli müeyyideler uyguladığı bildirildi.

RTÜK’ten yapılan yazılı açıklamaya nazaran, Üst Konsey “toplum ahlakına alışılmamış ve aile pahalarını hiçe sayan” yayınların yapıldığı nesil programlarını inceledi.

İzleme evraklarını görüşen Üst Şura 6112 sayılı Kanun’da yer alan yayıncılık prensiplerini ihlal edenlere çeşitli müeyyideler uyguladı. Buna nazaran FOX’ta yayınlanan, sunuculuğunu Fulya Öztürk’ün yaptığı “Fulya ile Umudun Olsun” isimli program hakkında, “canlı yayında bireyler ortasındaki çarpık alakaların ekrana yansıtılması ve diyaloglar sırasındaki küfürleşmeler” nedeniyle idari para cezası uygulanmasına karar verildi.

Kanal D’de yayınlanan “Ece Üner ile Susma” programına ait “toplumsal pahalar hiçe sayılarak aile kurumuna muhalif formda yasa dışı bağların ortaya konulması ve taraflar ortasındaki ihtilafın, güya mahkemedeymişçesine stüdyo atmosferinde yargılanması” yayın prensibi ihlali olarak değerlendirildi ve yapılan oylama sonucu yayıncı kuruluş hakkında idari para cezası müeyyidesi uygulandı.

Show Tv’nin “Didem Arslan Yılmaz’la Vazgeçme” programında ise “boşanma basamağında olan bir evliliğin tarafları ortasında yaşanan tartışmaların ve çocukların velayetlerinin kimde kalacağı üzere aile mahkemelerinin konusu olan bir durumun canlı yayında izleyicilere sunulması” yasa ihlali sayılarak yayınca kuruluşa idari para cezası verilmesi kararlaştırıldı.

İsmail Saymaz’ın kelamları nedeniyle Halk TV’ye ceza

RTÜK, Halk TV’de yayınlanan “Perdenin Önü Arkası” isimli programda, konuk İsmail Saymaz’ın CHP Genel Lideri Kemal Kılıçdaroğlu’na reaksiyon gösteren bir bayan hakkında sarf ettiği kelamlar nedeniyle Halk TV’ye idari para cezası verdi.

Tele 1’de yayınlanan “4 Soru 4 Cevap” programı hakkındaki izleme raporunu ele alan Üst Heyet, yayın konuğu Merdan Yanardağ’ın RTÜK üyeleri hakkındaki kelamlarının, “Yayın hizmetleri, kişi ya da kuruluşları tenkit hudutları ötesinde küçük düşürücü, aşağılayıcı yahut iftira niteliğinde sözler içeremez” kararını ihlal ettiği gerekçesiyle kanal hakkında idari para cezası yaptırımı uyguladı.

İlginizi Çekebilir;  Faruk Bildirici: Hürriyet'inden Sözcü’süne kadar çabucak tümü medya yıllardır "Toprağa gömüldü kurtuldu" haberleriyle hurafeyi besliyor

Üst Heyet, tıpkı programın öteki bir kısmında Yanardağ’ın kelamlarının “Yayın hizmetleri ırk, renk, lisan, din, tabiiyet, cinsiyet, engellilik, siyasi ve felsefi fikir, mezhep ve gibisi nedenlerle ayrımcılık yapan ve bireyleri aşağılayan yayınları içeremez ve teşvik edemez” kararını ihlal ettiğine kanaat getirerek Tele1’e idari para cezası verdi.

“4 Soru 4 Cevap” programına konuk olan Yanardağ’ın “hükümete, spor topluluğuna ve TRT’ye hakaret içeren sözlerinden” ötürü yayıncı kuruluşa idari para cezası yaptırımı uygulandı.

RTÜK, “8. Gün” programını da inceleyerek “Manisa Büyükşehir Belediyesi Lideri Cengiz Ergün hakkındaki temelsiz iddialar” nedeniyle TR 35 kanalına müeyyide uyguladı.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.